Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Slaba mobilnosc w barkach, kiepskie wyniki, uciskajacy bol

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Slaba mobilnosc w barkach, kiepskie wyniki, uciskajacy bol

    Czesc wszystkim,


    Wlasciwie od poczatku moich treningow na silowni (4 lata juz stukna) mam problem z barkami.



    Ze wzgledu na waski rozstaw barkow i budowe ektomorfika (skinny fat) nigdy nie oczekiwalem cudow w tej dziedzinie, ale niezaleznie od stazu treningowego, mobility, rollowania nie moge sie pozbyc dyskomfortu barkow, ktory wystepuje przy ruchach gora-dol ponizej poziomu uszu.



    Generalnie sprawa wyglada tak, ze robiac fundamentalne OHP albo arnoldki, schodzac ponizej poziomu uszu pojawia sie dyskomfort w barkach, uczucie takiego ucisku, scisku, nieprzyjemnego spiecia.



    Czuje, jakbym sobie cos nadwyrezal, co wiecej mam wrazenie, jakbym gubil gdzies po drodze napiecie w barkach, wiec cierpi na tym dynamika ruchu i generowana sila.



    Bylem z tym u dwoch fizjo i zauwazyli jedynie slaba ruchomosc, ktorej naprawienie nijak nie pomoglo.



    Co z tym zrobic? Czytalem kiedys u Wodyna, ze przy ruchach gora-dol pelny zakres ruchu w barkach osiaga sie juz przy opuszczeniu sztangi do poziomu uszu/oczu i dalsze opuszczanie sztangi przenosi akcent z barkow na triceps i klatke, stad jest bezsensowne, ale cwiczac w ten sposob mam wrazenie jakbym robil niepelne ruchy ;/

  • #2
    Rób ?wiczenia, które nie sprawiaj? Ci bólu, nie ma sensu na si?? robi? tego, co powoduje problemy dos?ownie od razu podczas ?wiczenia.

    Ze wzgledu na waski rozstaw barkow i budowe ektomorfika (skinny fat) nigdy nie oczekiwalem cudow w tej dziedzinie, ale niezaleznie od stazu treningowego, mobility, rollowania nie moge sie pozbyc dyskomfortu barkow, ktory wystepuje przy ruchach gora-dol ponizej poziomu uszu.
    Nie wiem co ma to wyja?nienie w ogóle do rzeczy, ale nie wa?ne jak? masz budow? cia?a. Masz jak? masz. Dostosuj ?wiczenia do tego co dosta?e? w loterii genetycznej, nie próbuj walczy? z wiatrakami.

    Czy problem pojawia si? w ka?dym wariancie wyciskania?

    Próbowa?e? zmieni? szeroko?? chwytu na sztandze?

    Czy próbowa?e? robi? chwytem neutralnym(m?otkowym)?

    Czy przy unoszeniach masz to samo?

    Jakich innych wariacji próbowa?e??
    Ostatnio edytowany przez fazzeerr; [ARG:4 UNDEFINED].

    Komentarz


    • #3
      Tylko problem jest taki, ze ten problem istnieje przy kazdym wyciskaniu, nawet robiac do wysokosci uszu czuje dziwny dyskomfort w barkach.

      Tak, zmiana chwytu niewiele zmienia.

      O, chwytem mlotkowym nie probowalem do tej pory.

      Jesli chodzi o unoszenia to wznosy bokiem ida bez problemow, ale juz upright row w gornej fazie tez powoduje dyskomfort.

      Najgorsze sa arnoldki i OHP przy zejsciu na wysokosc klatki. Im nizej opuszczam, tym wiekszy dyskomfort ;/

      Komentarz


      • #4
        Jak mo?esz to nagraj standardowe ohp z sam? sztang? do oceny.

        A co daje zmiana k?ta? W sensie czy masz problemy z wyciskaniem le??c? Je?li nie, to od kiedy zaczynaj? si? problemy? 15,30,45,60,80 stopni?

        Unoszenia bokiem ok, a do przodu? Stoj?c, na ?awce sko?nej?

        Upright row to ogólnie wielu ludziom nie pasuje, wi?c odpu?? sobie.

        Komentarz


        • #5
          Pierwsze co mi przychodzi do g?owy to upewnienie si? ?e w dolnej pozycji przy OHP utrzymujesz ?okcie pod gryfem czy sztanga wzgl?dem nich patrz?c od boku ucieka do przodu - bardzo cz?sto spotykany b??d. Tak z ciekawo?ci w jakich zakresach fizjo dostrzegli ograniczenia ruchomo?ci, i w jaki sposób j? pog??biali?

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez fazzeerr Zobacz posta
            Jak mo?esz to nagraj standardowe ohp z sam? sztang? do oceny.

            Nagram w srode i wrzuce video

            A co daje zmiana k?ta? W sensie czy masz problemy z wyciskaniem le??c? Je?li nie, to od kiedy zaczynaj? si? problemy? 15,30,45,60,80 stopni?

            Unoszenia bokiem ok, a do przodu? Stoj?c, na ?awce sko?nej?

            Unoszenia do przodu (front raise?) tez ok. WL rowniez w porzadku. Problemy zaczynaja sie jakos od kata prostego, a wiec odchylajac laweczke lekko do tylu i wypychajac ciezary w lekkim odchyle problem jest mocno ograniczony.

            Upright row to ogólnie wielu ludziom nie pasuje, wi?c odpu?? sobie.
            Zamieszczone przez Si?a Zobacz posta
            Pierwsze co mi przychodzi do g?owy to upewnienie si? ?e w dolnej pozycji przy OHP utrzymujesz ?okcie pod gryfem czy sztanga wzgl?dem nich patrz?c od boku ucieka do przodu - bardzo cz?sto spotykany b??d. Tak z ciekawo?ci w jakich zakresach fizjo dostrzegli ograniczenia ruchomo?ci, i w jaki sposób j? pog??biali?
            Utrzymuje lokcie pod gryfem, ale to nie pomaga ;/. Problem jest tez przy wyciskaniu hantli siedzac, gdzie lokcie nie graja specjalnej roli.

            No wlasnie problem w tym, ze nic konkretnego nie wymyslili, tylko probowali rozne rzeczy naprawiac na oslep. Slaba mobilnosc odkryli w zakresie ruchomosci stawu w panewce - ruch w stylu kubanskich rotacji sztangielkami. Naprawa tego problemu nic nie zmienila jednak w kwestii OHP i wyciskan

            Komentarz


            • #7
              S?uchaj, je?li mo?esz robi? bez problemu front raise, lateral raise i wyciskania le??c, to daj nie przejmuj si? tym ohp tak mocno. Dzia?a w nim i tak g?ownie przedni akton barku, wi?c bok i ty? robi? trzeba dodatkowo. A ?e mo?esz robi? wyciskania le??c, to przód te? u?ywasz. Rób do takiego k?ta, gdzie nie czujesz dyskomfortu.

              Dorzu? sobie wi?cej front raise w ró?nych odmianach i wyciskania na dodatnich k?tach, skoro to nie sprawia problemów i b?dzie ok.

              A powiedz jeszcze jak przy dipsach? S? problemy czy nie?

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez fazzeerr Zobacz posta
                S?uchaj, je?li mo?esz robi? bez problemu front raise, lateral raise i wyciskania le??c, to daj nie przejmuj si? tym ohp tak mocno. Dzia?a w nim i tak g?ownie przedni akton barku, wi?c bok i ty? robi? trzeba dodatkowo. A ?e mo?esz robi? wyciskania le??c, to przód te? u?ywasz. Rób do takiego k?ta, gdzie nie czujesz dyskomfortu.

                Dorzu? sobie wi?cej front raise w ró?nych odmianach i wyciskania na dodatnich k?tach, skoro to nie sprawia problemów i b?dzie ok.

                A powiedz jeszcze jak przy dipsach? S? problemy czy nie?

                Tzn wiem, ze przedni akton bardzo mocno pracuje przy WL i duzy nacisk klade na boczny akton, bo on odpowiada sa objetosc barkow, ale tez problem jest taki, ze robiac izolacje nie narzuce duzego ciezaru, wiec powstaje trudnosc w progresji ciezaru.

                Niby mozna zrobic super klate robiac rozpietki i maszyny, ale nie widzialem nikogo, kto bez ciezkiego WL mialby pelna, silna klatke i tego sie troche obawiam przy barkach - male ciezary = male barki ;/.

                Nawet nie bardzo wiem gdzie szukac problemu.

                Oj, przy dipach chce mi wyrwac barki z panewek ;/. Nie jestem w stanie robic tego cwiczenia, chyba, ze bardzo wasko i bardzo na triceps.

                Komentarz


                • #9
                  To masz do wyboru

                  1) Nie ba? si? o ma?e barki i cisn?? przez ?zy i budowa? kule armatnie

                  2) Kombinowa? innymi ?wiczeniami

                  Nie musisz robi? progresji ci??aru jako takiej zawsze. Buduj obj?to??. Wi?cej serii. Mo?esz robi? dropsety, superserie, robi? warianty ?wicze?, z zatrzymaniami, z wolnym opuszczaniem. Mo?esz stosowa? gumy, wyci?gi. Skraca? przerwy. Jest mnóstwo opcji, które mo?esz u?ywa? jako "progres". Nie musisz zawsze co trening do?o?y? na sztang?.

                  Próbowa?e? wyciska? hantle neutralnym chwytem? Tak jak tu, albo nawet jeszcze mocniej ?okcie przy ciele prowadzone.

                  Wyciskanie neutralnym


                  Unoszenia laczone
                  Ostatnio edytowany przez fazzeerr; [ARG:4 UNDEFINED].

                  Komentarz


                  • #10
                    Patrz?, ?e zapomnia?em zapyta? w poprzednim po?cie. Czy taki ruch jak na drugim filmie, ta faza gdy jest podnoszenie od wyci?gni?tych przed sob? r?k do wyci?gni?tych nad g?ow? sprawia ci ból/dyskomfort?

                    Komentarz


                    • #11
                      Patent z wyciskaniem chwytem neutralnym pomogl! Zero bolu w ktorejkolwiek fazie ruchu .

                      Unoszenia ani bokiem ani przodem bolu nie powoduja.

                      Powstaje pytanie, czy powinienem jakos naprawiac ta mobilnosc u fizjo (nie wiem jak), czy olac temat i pozostac przy wyciskaniu chwytem neutralnym, skoro "dziala"

                      Komentarz


                      • #12
                        Je?li chodzi o te unoszenia to mi chodzi?o o t? cz??? ?wiczenia z filmu wy?ej, czy nie ma z ni? problemu.



                        Je?li chodzi o wyciskanie neutralne, to mo?esz te? próbowa? bli?ej trzyma? cia?a ?okcie lub dalej. Sprawdzi? te? mo?esz gdzie Ci jest najwygodniej, mo?e by? tak, ?e nachwyt nie s?u?y Ci, ale mo?e poza neutralnym mo?esz robi? te? podchwytem? Albo te? gdzie? mi?dzy nachwytem a neutralnym. Ogólnie potestuj, hantle daj? swobod? ruchu, to mo?esz dopasowa?. Je?li masz tak? sztang?, to mo?esz te? spróbowa?.

                        Komentarz


                        • #13
                          Nie mam problemu z ta faza unoszenia do gory.

                          Generalnie im dalej od tulowia trzymam lokcie, tym mocniej pracuja barki, a slabiej triceps ze wzgledu na korzystniejsza dzwignie dla barkow.

                          Wyciskanie na barki podchwytem? 0_0 Ciezko mi sobie wyobrazic koordynacje ruchowa dla takiego wariantu wyciskania.

                          Niestety takiej sztangi jak wyzej nie mam na silowni i nigdy na zywo takiej nie widzialem, a na paru silowniach juz cwiczylem.

                          Na pewno sie ciesze, ze moge robic wyciskania chwytem neutralnym, bo to spory przeskok dla mnie

                          Komentarz

                          Pracuję...
                          X