suplementy i odżywki
 
stare 14-02-11, 21:54   #1
Spetz
Sztywny Pal Azji
 
Avatar Spetz
 
Zarejestrowany: Aug 2009
Skąd: Kraków
Postów: 1,299
Wyślij wiadomość poprzez Skype™ do Spetz
Dieta ketogeniczna

Witam
Mam następujące pytania odnośnie tej diety.
Mam dość szybki metabolizm, obecnie spożywam ~450g WW (85kg) ale zastanawiam się nad dietą ketogeniczną na redukcji. Z jednej strony słyszałem wiele superlatyw, z drugiej trochę się obawiam braku węgli.
Pierwsze pytanie brzmi: zakładając, że zacznę redukcję w kwietniu, jak przejść na ckd? Ścinać 50-100g ww tygodniowo aż dojdę do 0, czy można to zrobić w szybszy sposób?
Co jaki czas robić ładowania?

Drugie pytanie:
Czy można bez problemu wykonywać treningi interwałowe? Po prostu lubię ten wysiłek, daje ostro popalić i jest skuteczny o czym przekonałem się rok temu Obawiam się, że właśnie brak ww podczas HIIT może spowodować "popalenie mięśni". Oczywiście stacjonarne aero też zamierzam wykonywać ale nie w astronomicznych ilościach. Preferuję treningi interwałowe oraz sprinterskie (no i wiadomo siłownia).

Co do samej diety, rozpiska wg Radka Słodkiewicza lub Dave Palumbo (prawie identyczne, jak coś to mogę wkleić). Suple raczej standardowe: myślę o 3x5g leucyny dziennie, izolat w ciągu dnia/po treningu, omega-3, witaminy, jakiś spalacz, może kreatyna itp.

Z góry dzięki za odpowiedzi
  Odpowiedź z Cytatem
stare 14-02-11, 22:36   #2
chacarron
Żagiel
 
Zarejestrowany: Mar 2009
Postów: 74
wg. mnie zacznij ścinać węgle jak waga zacznie stać w miejscu, a co do interwałów wykonuj śmiało, tylko sporo BCAA około treningowo i bedzie ok
  Odpowiedź z Cytatem
stare 14-02-11, 22:38   #3
Spetz
Sztywny Pal Azji
 
Avatar Spetz
 
Zarejestrowany: Aug 2009
Skąd: Kraków
Postów: 1,299
Wyślij wiadomość poprzez Skype™ do Spetz
Rok temu też ścinałem ww, aż w pewnym momencie ściąłem za bardzo i niestety trochę popaliłem. Dlatego myślę albo o całkowitej rezygnacji z ww w pewnym momencie i wskoczenie na ckd albo trzymaniu 100-200g ww. Chyba żeby spróbować tkd?
  Odpowiedź z Cytatem
stare 15-02-11, 07:10   #4
Adame90000
Zwierzokoks
 
Avatar Adame90000
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Skąd: Wrocław
Postów: 3,344
interwal na ketozie chyba ze po ładowaniu lekki. z 450g węgli jak wejdziesz na ketozę, to zbyt duży szok. Stopniowo ucinaj, piszesz ze masz szybki metabolizm, to jaki sens robić ketozę?
  Odpowiedź z Cytatem
stare 15-02-11, 07:25   #5
BzykuDG
Zwierzokoks
 
Avatar BzykuDG
 
Zarejestrowany: Oct 2009
Skąd: Wrocław
Postów: 4,802
Dokładnie stopniowo obcinaj ww. Ze 150g ja osobiście mogę obciąć od razu do 0. Pierwszy tydzień jest słaby, ale potem już git.

Co do interwałów i HIIT na CKD to nie widzę żadnego problemu, Wykonywałem Stubborn Fat Protocol 2.0 w ketozie przez 2 miesiące 3 razy w tygodniu. Jak wyszło sam widziałeś
  Odpowiedź z Cytatem
stare 15-02-11, 08:35   #6
Clever
Jaszczomp BF
 
Avatar Clever
 
Zarejestrowany: Apr 2009
Skąd: inąd
Postów: 7,074
Niektórzy specjaliści żywieniowi (np.dr.Lyle McDonald,dr Greg Ellis, dr DiPasquale) zalecają zastosowanie tzw. 'fazy wprowadzającej' do diet tłuszczowych, trwającą 2tyg. (Obcięcie węgli do 20g/dzień)

Ma ona na celu wprowadzenie w ketozę 'przestawienie' organizm na czerpanie energii z ciał ketonowych a nie z glukozy.

Pierwsze dni na LC ciężkie, ale jak się już przyzwyczaisz to jest lux.


Jeżeli planujesz zasadniczą redukcję na CKD na kwiecień, to teraz obcinaj co tydzień węgle, obserwuj organizm, zobaczysz jak reagujesz na zmniejszone ww

HIIT początkowo na LC może być duużym wyzwaniem ale to tez od organizmu zależy, jak będzie się adoptował do niskich węgli.

BTW do 0gr węgli raczej nie dojdziesz,Technicznie to jest wręcz niemożliwe, bo większość produktów zawiera chociażby śladowe ilości WW

Ostatnio edytowane przez Clever ; 15-02-11 o 08:37.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 15-02-11, 08:52   #7
Spetz
Sztywny Pal Azji
 
Avatar Spetz
 
Zarejestrowany: Aug 2009
Skąd: Kraków
Postów: 1,299
Wyślij wiadomość poprzez Skype™ do Spetz
Dzięki za info. Zacząć redukcję planuję w okolicach kwietnia, więc właśnie dopiero wtedy rozpocząłbym ścinać ww. Co do LC i HIIT to nie było większych problemów, tylko po prostu <100g WW doprowadziło do zbyt szybkiej utraty masy.
Dlatego zastanawiam się albo nad ckd, albo nad redukcją z ww tylko tak jak wspomniałem w okolicach minimum 2g/kgmc. Ogólnie ckd to jest taki lekki strach przed nieznanym.

Wiem, że 0g ww jest nie do osiągnięcia, nie miałem dokładnie tego na myśli Tylko te <20/30g, które jest wymagane do ketozy.

Co do pytania wyżej o metabolizmie, chodzi mi o to, że nie wiem czy z węglami uda mi się wyciąć bardzo mocno (zważ na to, że nie będę ładował propa i robił aerobów na czczo ).

Ostatnio edytowane przez Spetz ; 15-02-11 o 08:52.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 15-02-11, 09:04   #8
Clever
Jaszczomp BF
 
Avatar Clever
 
Zarejestrowany: Apr 2009
Skąd: inąd
Postów: 7,074
Cytat:
Co do LC i HIIT to nie było większych problemów, tylko po prostu <100g WW doprowadziło do zbyt szybkiej utraty masy.
Na dietach tłuszczowych to wygląda trochę inaczej.
Pamiętaj, że ketony w dużym stopniu pomagają chronić mięso.
To właśnie one są tym 'ulubionym' paliwem mięśni, a ich obecność spowalnia degradacje białka i podnosi poziom jego syntezy.

Nie znaczy to, że można zapomnieć o zjawisku zwanym katabolizmem, ale przy odpowiednio dobranych proporcjach B/T/W i rozsądnym żywieniu okołotreningowym HIIT na pewno nie zaszkodzi mięśniom.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 15-02-11, 10:03   #9
Ethen
Żagiel
 
Avatar Ethen
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Postów: 96
I pamiętaj o błonniku ;] Bez ciężko będziesz miał w ubikacji ;D
  Odpowiedź z Cytatem
stare 15-02-11, 10:13   #10
Spetz
Sztywny Pal Azji
 
Avatar Spetz
 
Zarejestrowany: Aug 2009
Skąd: Kraków
Postów: 1,299
Wyślij wiadomość poprzez Skype™ do Spetz
Właśnie chodzi mi o to, czy np. ketony zostaną zużyte podczas interwałów podobnie jak ww aby zapobiec spadkowi mięsa

Co do błonnika - jasna sprawa. Warzywa, otręby, płatki owsiane itp.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 17-02-11, 18:50   #11
KowalX
Jaszczomp BF
 
Avatar KowalX
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Postów: 9,705
Może obniż znacznie węgle ,ale nie by wprowadzać się w stan ketozy nie będziesz musiał się martwić. Po co się nadmiernie zakwaszać.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 18-02-11, 11:19   #12
Solv
od jedzenia
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Postów: 1,866
Cytat:
Napisał clever_eva Zobacz post
Na dietach tłuszczowych to wygląda trochę inaczej.
Pamiętaj, że ketony w dużym stopniu pomagają chronić mięso.
To właśnie one są tym 'ulubionym' paliwem mięśni, a ich obecność spowalnia degradacje białka i podnosi poziom jego syntezy.

Nie znaczy to, że można zapomnieć o zjawisku zwanym katabolizmem, ale przy odpowiednio dobranych proporcjach B/T/W i rozsądnym żywieniu okołotreningowym HIIT na pewno nie zaszkodzi mięśniom.
Spetz: W tym kontekście szczególnie zaakcentowałbym drugą część wypowiedzi clever_evy. Trzeba mieć na uwadze, że ciała ketonowe stają się odpowiednią "ochroną" mięśni po około 2 tygodniach trwania stanu ketozy, kiedy mózg przestawi się na tryb "zasilania nimi" w 3/4 w odniesieniu do glukozy. Przez ten czas szczególnie istotna staje się odpowiednia podaż protein. W tym kontekście uzasadniona jest sugestia KowalaX, że może warto rozważyć dietę niskowęglowodanową bez wchodzenia w stan ketozy, który nie jest warunkiem koniecznym do redukcji wagi w tego typu dietach.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
dieta, ketogeniczna

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Skocz do Forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:08.

 

Powered by vBulletin® Version 3.7.2
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Copyright Body-Factory.pl
A vBSkinworks Design

 

Hurtownia Odżywek



Dzisiaj polecamy




Fight24.pl


SDW.PL - Sport Dla Wszystkich
Gladio fight club