suplementy i odżywki
 
stare 27-09-10, 17:29   #1
Solv
od jedzenia
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Postów: 1,866
Izolat białka serwatkowego przyspiesza regenerację siły po treningu oporowym

Whey protein isolate attenuates strength decline after eccentrically-induced muscle damage in healthy individuals

Matthew B Cooke email, Emma Rybalka email, Christos G Stathis email, Paul J Cribb email and Alan Hayes email

Journal of the International Society of Sports Nutrition 2010, 7:30doi:10.1186/1550-2783-7-30
Published: 22 September 2010


Abstrakt: We examined the effects of short-term consumption of whey protein isolate on muscle proteins and force recovery after eccentrically-induced muscle damage in healthy individuals.
Methods

Seventeen untrained male participants (23 +/- 5 yr, 180 +/- 6 cm, 80 +/- 11 kg) were randomly separated into two supplement groups: i) whey protein isolate (WPH; n=9); or ii) carbohydrate (CHO; n=8). Participants consumed 1.5 g/kg.bw/day supplement (~30 g consumed immediately, and then once with breakfast, lunch, in the afternoon and after the evening meal) for a period of 14 days following a unilateral eccentric contraction-based resistance exercise session, consisting of 4 sets of 10 repetitions at 120% of maximum voluntary contraction on the leg press, leg extension and leg flexion exercise machine. Plasma creatine kinase and lactate dehydrogenase (LDH) levels were assessed as blood markers of muscle damage. Muscle strength was examined by voluntary isokinetic knee extension using a Cybex dynamometer. Data were analyzed using repeated measures ANOVA with an alpha of 0.05.
Results

Isometric knee extension strength was significantly higher following WPH supplementation 3 (P<0.05) and 7 (P<0.01) days into recovery from exercise-induced muscle damage compared to CHO supplementation. In addition, strong tendencies for higher isokinetic forces (extension and flexion) were observed during the recovery period following WPH supplementation, with knee extension strength being significantly greater (P<0.05) after 7 days recovery. Plasma LDH levels tended to be lower (P=0.06) in the WPH supplemented group during recovery.
Conclusions

The major finding of this investigation was that whey protein isolate supplementation attenuated the impairment in isometric and isokinetic muscle forces during recovery from exercise-induced muscle injury.

Wykresy: http://www.jissn.com/content/pdf/1550-2783-7-30.pdf

Źródło: http://www.jissn.com/content/7/1/30
  Odpowiedź z Cytatem
stare 27-09-10, 19:51   #2
Krisss_zaw
Zwierzokoks
 
Avatar Krisss_zaw
 
Zarejestrowany: Apr 2009
Skąd: Bydgoszcz/TRŃ
Postów: 4,299
szkoda że nie zrobili porównania z WPC. %(
  Odpowiedź z Cytatem
stare 28-09-10, 16:08   #3
Cobra
Sztywny Pal Azji
 
Avatar Cobra
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Śląsk
Postów: 2,207
Krisss_zaw powinno być bez różnicy
__________________
Dziennik treningowy - http://www.body-factory.pl/showthread.php?t=8401
  Odpowiedź z Cytatem
stare 28-09-10, 16:17   #4
Solv
od jedzenia
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Postów: 1,866
Fakt, takie zestawienie byłoby znacznie ciekawsze (pewnie byłoby tak, jak napisał Cobra). Zobaczymy co wyniknie z pełnej treści tej publikacji (powinna być niebawem dostępna). Najistotniejszy wniosek jaki płynie z abstraktu i wykresów zmiennych to ustalenie, że suplementacja izolatem białka serwatkowego przyspiesza regenerację siły bardziej, niż węglowodany.

Ostatnio edytowane przez Solv ; 28-09-10 o 16:18.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 28-09-10, 17:30   #5
LukaszK
Gwiezdna Gwardia
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Postów: 571
Można powiedzieć, że jest to kolejne badanie dotyczące regeneracji powysiłkowej, gdzie porównywano wpływ białek do węglowodanów. Niestety w niewielu badaniach próbowano porównać wpływ różnych białek, a także samych białek w porównaniu do węglowodanów i białek.
__________________
Chcesz dowiedzieć się więcej o różnych ciekawych koncepcjach fitnessowych i/lub skorzystać z indywidualnych konsultacji dietetyczno-treningowych?

Zapraszam:
http://180rekompozycja.pl

https://www.facebook.com/pages/180-r...65169683596500
  Odpowiedź z Cytatem
stare 28-09-10, 17:58   #6
Solv
od jedzenia
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Postów: 1,866
Takie założenia interesowałyby nas najbardziej (mamy chyba tylko jedno tego typu badanie wklejone w dziale) - w końcu bywa to główną osią sporu (przynajmniej na B-F czy SFD) w temacie suplementacji przed i po treningu oporowym. No, może jeszcze konieczność/brak konieczności uzupełniania glikogenu mięśniowego po ćwiczeniach na siłowni.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 29-09-10, 10:06   #7
LukaszK
Gwiezdna Gwardia
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Postów: 571
Słusznie, że zamieściłeś wyniki tego badania. Ubolewam jedynie nad tym, że na odpowiedzi na inne ciekawe pytania odnośnie suplementacji okołotreningowej będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.
__________________
Chcesz dowiedzieć się więcej o różnych ciekawych koncepcjach fitnessowych i/lub skorzystać z indywidualnych konsultacji dietetyczno-treningowych?

Zapraszam:
http://180rekompozycja.pl

https://www.facebook.com/pages/180-r...65169683596500
  Odpowiedź z Cytatem
stare 30-09-10, 13:30   #8
Solv
od jedzenia
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Postów: 1,866
Liczę, że tego doczekam Generalnie staram się zamieszczać odnośniki do wyników badań, które są chronologicznie nowe. Nie zawsze są to przełomowe ustalenia, czasem tylko potwierdzenie wcześniejszych ustaleń naukowych. Zawsze jest to jednak okazja do konfrontacji tych "nowych wyników" ze starszymi pracami
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
białko, izolat, proteiny, suplementacja, wpi

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Skocz do Forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:19.

 

Powered by vBulletin® Version 3.7.2
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Copyright Body-Factory.pl
A vBSkinworks Design

 

Hurtownia Odżywek



Dzisiaj polecamy




Fight24.pl


SDW.PL - Sport Dla Wszystkich
Gladio fight club