Kuchnia wietnamska
 
stare 28-01-10, 11:59   #1
OgnistyFernando
Turysta
 
Avatar OgnistyFernando
 
Zarejestrowany: Nov 2008
Postów: 16
Kwas askorbinowy (witamina C) a kortyzol

Poliquin's Question of Strength:

Pay close attention to post-workout nutrition. Liquid nutrition is best. For a 200-
pound bodybuilder, I recommend a shake containing 40-50 grams of protein and an
appropriate number of carbs. Here's my updated formula for post workout carb
intake:

1.0 gram of carbs per kg of bodyweight if total reps per workout is 80 reps
or less (relative-strength workout)
1.5 grams of carbs per kg of bodyweight if total reps per workout is around
250 reps (25 sets of 10 reps)
2.0 grams of carbs per kg of bodyweight if total reps per workout is 400 reps
or more (30 sets of 15 RM)

Obviously, simple math will allow you to figure out how many reps you did and
what your total volume of training was for that day.
When training twice a day, I suggest you take a very good anti-oxidant formula
and an extra 10 grams of vitamin C each day.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-10, 13:58   #2
Rtz
Jaszczomp BF
 
Avatar Rtz
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Postów: 6,066
10g wit. C
dobry kot.

ilosc wegli po treningu zalezy rowniez od tego jaki poziom %bf ma dana osoba
np:
Cytat:
People are kidding themselves about how many carbs they need. There's a difference between a mouth and a vacuum. Forty to fifty grams per day of good carbs is plenty for most of the population. That's why there are so many fat dieticians and personal trainers. Nutrient timing makes a difference, too. A lean 200-pound man can keep his leanness eating 250 grams of carbs a day, if 200 of them are taken post-workout and the other 50 grams spread throughout the day in low glycemic carbs. Remember, I said "stay lean," not get lean. Get lean first if you want to eat carbs. The leaner you are, the more carbs you can eat
__________________
www.Mr-Trener.pl - Trener Personalny Warszawa i okolice
  Odpowiedź z Cytatem
stare 01-02-10, 17:26   #3
billy kidd
Żagiel
 
Avatar billy kidd
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Lublin
Postów: 95
Co prawda to jedynie prównanie dwóch eksperymentow, ale zawsze kolejny element ukladanki:

FRAGMENT
Essential amino acids and muscle protein recovery from resistance exercise
Børsheim E, Tipton KD, Wolf SE and Wolfe RR (2002). Am J Physiol Endocrinol Metab 283: 648-657.

In a recent study, Miller et al. (14) compared the independent and combined effects of a balanced mixture of amino acids (i.e., EAAs + NEAAs) and carbohydrate on muscle protein synthesis after resistance exercise. Addition of 35 g of carbohydrate to 6 g of mixed AA did not cause a greater stimulation of net muscle protein synthesis than the AAs alone. The effect of adding carbohydrate to 6 g of EAA can be seen in Fig. 7, which compares the AUC for net phenylalanine uptake for the 1st h after intake of drink (i.e., 60-120 min) in the present study with the previously published response to 6 g of EAAs plus 35 g of carbohydrate (16). The additional carbohydrate provided no advantage to EAAs alone. From these results, it is clear that the stimulation of protein synthesis by EAAs is not a caloric effect, because ingestion of an additional 3 g of EAA (difference in EAA content between mixed AA and EAA groups) caused a much larger effect than addition of 35 g of carbohydrate to the amino acid mixture (Fig. 7), and 35 g of carbohydrate alone had a minimal effect (14). Although direct comparison with historical data may be problematic, the cited studies (14, 16) were performed in the same laboratory, approximately contemporaneously, and by use of the same general experimental protocol and techniques.

Fig.7.
http://ajpendo.physiology.org/cgi/co.../283/4/E648/F7

14. Miller SL, Tipton KD, Wolf SE, and Wolfe RR. Independent and combined effects of amino acids and glucose ingestion on muscle protein metabolism following resistance exercise. In press.
16. Rasmussen, BB, Tipton KD, Miller SL, Wolf SE, and Wolfe RR. An oral essential amino acid-carbohydrate supplement enhances muscle protein anabolism after resistance exercise. J Appl Physiol 88: 386-392, 2000.

Pelny tekst:
http://ajpendo.physiology.org/cgi/co...283/4/E648#B13

Ostatnio edytowane przez billy kidd ; 01-02-10 o 17:31.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 01-02-10, 22:19   #4
niwix
pepsport.pl
 
Avatar niwix
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: 7milowy las
Postów: 13,721
nno jak sie trenuje 2* dziennie
to kortyzol moze szaleć

ale 10g wit c to fchuj

%)
__________________
Chemiczny Ali - Naczelny toksykolog

Nie odpowiadam na PW, pytania w adekwatnych tematach, linki w dzienniku. Będę mógł, odpowiem. Cheers!
  Odpowiedź z Cytatem
stare 03-02-10, 13:35   #5
Solv
od jedzenia
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Postów: 1,866
Dokładnie. Już jeden gram u trenujących relatywnie "ciężko" przynosił korzystne rezultaty jeżeli chodzi o poziom "potreningowego" kortyzolu - tyleż kwasu askorbinowego zaleca choćby Tom Venuto. http://www.howtobefit.com/cortisol-stress-body-fat.htm

http://journals.lww.com/nsca-jscr/Ab..._the .10.aspx

Dawkowanie zalecane przez Poliquina spotyka się w badaniach np. na wielbłądach i koniach

http://journals.cambridge.org/action...ine&aid=793540
  Odpowiedź z Cytatem
stare 03-02-10, 13:52   #6
billy kidd
Żagiel
 
Avatar billy kidd
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Lublin
Postów: 95
To i tak jest nic, przy jego innym eksperymencie

Cytat:
Then I went on-line and found the research that intravenous Vitamin C changes insulin sensitivity, so I started experimenting on myself. I was at 6% body fat when I started to do 180 grams of Vitamin C twice a week for a month, and I got down to 2.8% body fat without changing anything else. I asked the doctors on my staff to start using the procedure on my athletes and we figured out that in 4 weeks, we could get body composition changes in 4 weeks that we normally get in 10 weeks.
http://www.tmuscle.com/free_online_a...oliquin_part_2
  Odpowiedź z Cytatem
stare 03-02-10, 14:11   #7
Solv
od jedzenia
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Postów: 1,866
Faktycznie dobre Biorąc pod uwagę, że efektem tego eksperymentu było schodzenie poniżej poziomu Essential Body Fat to raczej rozwiązania ekstremalne.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 03-02-10, 17:06   #8
Wylliam
Sztywny Pal Azji
 
Avatar Wylliam
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Łódź
Postów: 1,305
testujemy?
__________________
"Jak kraść, to miliony
jak ruchać, to księżniczki..."
  Odpowiedź z Cytatem
stare 03-02-10, 19:40   #9
Solv
od jedzenia
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Postów: 1,866
He he, tylko oby nikt czytający temat nie wpadł na pomysł kapsułek, bo te 180 Olimpowych czy Nowa 8 razy w miesiącu...
  Odpowiedź z Cytatem
stare 03-02-10, 21:41   #10
niwix
pepsport.pl
 
Avatar niwix
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: 7milowy las
Postów: 13,721
zwięskzam spożycie wit C

%)


jem aktualnie 1,5-4 g sztucznych
zależnie od dnia
może więcej %)
__________________
Chemiczny Ali - Naczelny toksykolog

Nie odpowiadam na PW, pytania w adekwatnych tematach, linki w dzienniku. Będę mógł, odpowiem. Cheers!

Ostatnio edytowane przez niwix ; 03-02-10 o 21:41.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 03-02-10, 22:26   #11
Wylliam
Sztywny Pal Azji
 
Avatar Wylliam
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Łódź
Postów: 1,305
u faraona ostatnio chyba widzialem w puszkach po 1kg rozne rzeczy
m.in. wit C o ile mnie pamiec nie mysli
tak serio sie zastanawiam nad eksperymentem
__________________
"Jak kraść, to miliony
jak ruchać, to księżniczki..."
  Odpowiedź z Cytatem
stare 04-02-10, 00:50   #12
LSC79
Ścięgno sarny
 
Avatar LSC79
 
Zarejestrowany: Jan 2009
Postów: 156
czy jednorazowo po treningu 1g vit C chelat jest rozsądnym rozwiązaniem? czy organizm nie wydali większości? jak to jest?
  Odpowiedź z Cytatem
stare 04-02-10, 09:00   #13
Solv
od jedzenia
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Postów: 1,866
Wylliam: Faktycznie, chociaż trudno powiedzieć (przynajmniej mi) jak ma się marka Optivita Nutrition w kwestii solidności Z większych opakowań witaminy C w proszku jest np. Now Ascorbic Acid (1 i 3 funtówki) a Twinlab robi 8-uncjówki w płynie.

Ostatnio edytowane przez Solv ; 05-02-10 o 08:13.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 04-02-10, 10:53   #14
LukaszK
Gwiezdna Gwardia
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Postów: 603
Nie interesowałem się tym tematem jakoś szczególnie, ale spotkałem się z kilkoma badaniami, które nie zachęcają do suplementacji witaminą C, w dawkach dwukrotnie przekraczających oszacowane spożycie wraz z pożywieniem przed upowszechnieniem rolnictwa na obszarze Afryki:

http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/87/1/142
http://journals.cambridge.org/action...ine&aid=923220

Szczególnie ciekawy wynik uzyskano w tym badaniu:
http://www.pnas.org/content/early/20...06.short?rss=1

Ostatnio edytowane przez LukaszK ; 04-02-10 o 11:21.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 04-02-10, 14:38   #15
mariobros
Poczciwy dzik
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Warszawa
Postów: 757
Zrobie zimowy cykl na wit. C w ilosci 1g, kiedy najlepiej brac ? moge 2x po 500mg lub 1x 1g.
Do tego 100mg wit. E
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Skocz do Forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:35.

 

Powered by vBulletin® Version 3.7.2
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Copyright Body-Factory.pl
A vBSkinworks Design

 


Hurtownia Odżywek


Dzisiaj polecamy




Fight24.pl


SDW.PL - Sport Dla Wszystkich
Gladio fight club