Kuchnia chińska
 
stare 24-09-13, 21:03   #1
lbj
Żagiel
 
Avatar lbj
 
Zarejestrowany: Jul 2012
Postów: 58
Kwas L-askorbinowy / Mleczan Magnezu

Cześć,
Chciałem was zapytać jak uzupełniacie w swoim organizmie wit. C i Mg oraz w jakich ilościach?

Dużo ostatnio czytałem na temat tych dwóch, ważnych składników diety. Co się okazało..
1. Wit. C

Popularne tabletki musujące są do kitu (inne substancje, cena). To co nas powinno interesować to właśnie wit. C z diety oraz kwas askorbinowy lewoskrętny - w 100% przyswajająca się postać wit. C. Ludzie stosują go od 4-6g dziennie a w przypadku nadchodzących infekcji ładują bomby nawet 15g, aby następnego dnia nie było po niej śladu. Także śmiało!

Wchłanianie: co ciekawe wit. C przyswaja się (trwa) 5-6h w organizmie, dlatego nie warto ładować ją raz 6g, a 3 x 2g. Nadmiar zostanie wydalony z moczem, a skuteczność nie będzie większa.

Ważne: jednorazową dawkę zawsze trzeba przyjąć wraz z jakimś cytrusem (pomarańcza itp.) gdyż dobrze się wchłonie - chodzi o obecność bioflawonoidów.

1kg kwasu L-askorbinowego (dla zwierząt) kosztuje w granicach 30-40 zł i wystarczy na cały rok. Wit. C "dla ludzi" musi oczywiście być z atestem (czyt. zaróbmy na tobie jak najwięcej) i jej cena spokojnie może się podwajać i potrajać. Jak wiemy przemysł farmaceutyczny robi nas bez mydła nie od dziś. Jest tutaj paradoks, bo oczywiście zachęcają nas do spożywania suplementów np. "1 tabletka 1000mg/dzień, nie więcej!". Efektem jest to, że poprzez nie przekraczanie takiej ilości dalej zostawiamy spore okno dla potencjalnych chorób czy przeziębień. Stąd możemy kupować suplementy i spożywać je wg ustalonych norm przez koncerny nadal latając po nowe w czasie niedyspozycji.

2. Mleczan magnezu (org.) lub chlorek magnezu (nieorg.)

Ani Mg w tabletkach (otoczki syfowe) ani musujący tak szybko się nie wchłonie przez żołądek. To co jest złotym środkiem jego podaży to.. skóra! Właśnie poprzez największy organ chłonny w ciele powinniśmy dostarczać Mg, a jego najbardziej korzystna forma to własnie mleczan magnezu lub chlorek.

Sposób: Moczenie nóg, kąpiel czy tz. "magnezowa oliwa" do smarowania - jej właściwości są szerokie, więc warto poczytać.

Dawkowanie: O ile tutaj tak bardzo nas nie tną, bo normy dla dorosłego człowieka kształtują się na poziomie 400mg/dzień (1g spokojnie można przyjmować), o tyle istotne jest to, że sam minerał działa po dłuższym stosowaniu. Kuracje magnezowe stosuje się do np. pół roku. Wit. B6 oczywiście pozwala lepiej wchłonąć organizmowi Mg - to jest fakt.

1kg chlorku magnezu CZDA (ten najczystszy stosowany w laboratoriachi) kosztuje 20-30 zł. Na taka 30min kąpiel w wannie wystarczy 1-2 szklanki (potem się normalnie spłukujemy i uwaga, żeby nie wchodzić z ranami).

Jakieś opinie na temat tych składników?
Pozdrawiam
__________________
__only fools don't fear__

Ostatnio edytowane przez lbj ; 24-09-13 o 21:05.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 24-09-13, 21:30   #2
KowalX
Jaszczomp BF
 
Avatar KowalX
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Postów: 9,614
Większych głupot na temat witaminy C dawno nie czytałem. O magnezie nawet się nie podejmuje. Opinie na podstawie przypuszczeń, niczego więcej. Twoje firmy farmacutyczne suplementy też robią.

Ostatnio edytowane przez KowalX ; 24-09-13 o 21:32.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 24-09-13, 22:49   #3
lbj
Żagiel
 
Avatar lbj
 
Zarejestrowany: Jul 2012
Postów: 58
Pisząc "głupoty" masz na myśli "pierwsze słyszę", czy uważasz, że to wierutna bzdura? Btw. studiowałeś medycynę, prowadziłeś badania, bo chciałbym mieć punkt odniesienia?

Ja lekarzem nie jestem i napisałem jedynie to, co przeczytałem - do weryfikacji poglądów. Jedno ze źródeł: http://davidicke.pl/forum/tajemnice-...y-c-t7724.html. Autor opiera się na badaniach i do mnie to przemawia.
__________________
__only fools don't fear__

Ostatnio edytowane przez lbj ; 24-09-13 o 22:51.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 24-09-13, 23:10   #4
KowalX
Jaszczomp BF
 
Avatar KowalX
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Postów: 9,614
Głupoty w sensie bzdury. Medycyny nie, ale żywienie. Swoje przekonania opieram na literaturze fachowej, badaniach oraz wiedzy pozyskanej od ludzi zajmujących się tematem od lat. Co do osoby, którą przedstawiasz to nie widzę, by posługiwała się badaniami. Raczej linkami do innych artułów. Co do ilości przedstawianych; podaż doustna w dużych ilościach może zaszkodzić, niektórym, mimo iż witamina nie jest toksyczna. Pomijam jeszcze jeden fakt, ilości jaka może być wchłonięta przez układ pokarmowy.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 25-09-13, 09:24   #5
lbj
Żagiel
 
Avatar lbj
 
Zarejestrowany: Jul 2012
Postów: 58
Rozumiem. Jakie jest twoje przekonanie odnośnie dawki dziennej? Nie zgadzasz się ze wszystkimi stwierdzeniami:
1. "..do 6-7h nie ma śladu po wit. C, więc trzeba ją częściej podawać"
2. "przyjmowanie wit. C należy skorelować z zagryzaniem owocem cytrusowym z uwagi na bioflawonoidy"
3. kwas L-askorbinowy jest niekorzystny?
Jeśli możesz to krótko odpowiedz na każde..
__________________
__only fools don't fear__

Ostatnio edytowane przez lbj ; 25-09-13 o 09:25.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 25-09-13, 18:20   #6
KowalX
Jaszczomp BF
 
Avatar KowalX
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Postów: 9,614
Dzienna dawka zależna jest od wielu czynników. Ok. 200 mg witaminy C wystarczy, aby nasycić płyny ustrojowe oraz komórki. Stosowanie wyższych dawek określa się indywidualnie w określonych przypadkach. Minimalna wartość ustalona od 2008r. wynosi ok. 100mg na dobę. Stosowanie suplementów w przypadku niskich dawek mija się z celem. Dawka bezpieczna zależna jest od tego czy dana osoba ma predyspozycje do kamicy. U osób ze skłonnościami suplementacja 1g w okresie 3 dni prowadzi do powstawania złogów szczawianu wapnia. Ten sam efekt u osób bez skłonności zaobserwować mozna przy dawkach 2g na dobę. Przy dawkach ≥4g następuje precypitacja szczawianów, moczanów oraz cystyny. Warto dodać, iż dawka dobowa 1g nie ma większego wpływu w redukcji przeziębienia w porównaniu do 0,03g. Co jest ilością mniejszą dwu- trzykrotnie od zalecanej (w zależności od źródeł).
Chodzi Ci o flawonoidy czy biflawonoidy?

Ostatnio edytowane przez KowalX ; 25-09-13 o 18:22.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 26-09-13, 07:28   #7
KeNiO
Jaszczomp BF
 
Avatar KeNiO
 
Zarejestrowany: Feb 2012
Postów: 5,562
lbj zauważyłem, że zakładasz mnóstwo postów nt kwestii które są już poruszane, wystarczy tylko poszukać i tam kontynuować dyskusję

kolejny post o magnezie i wit C

już 3 czy 4...

btw
to temat do supli a nie odżywiania

Ostatnio edytowane przez KeNiO ; 26-09-13 o 07:28.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 26-09-13, 19:04   #8
jumpman
Żagiel
 
Zarejestrowany: Apr 2013
Postów: 89
ha! do mnie akurat dotarła wit C i magnez w tej formie. gość z allegro, od którego brałem glicerynę miał, więc kupiłem po 1kg na testy i właśnie wykonuję moczenie nóg
ostatnio mam kupę nauki, do której poszły grube litry kawy i już bardzo mocno odczuwam braki magnezowe. niedługo będę w stanie powiedzieć czy cos to daje.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 26-09-13, 19:22   #9
lbj
Żagiel
 
Avatar lbj
 
Zarejestrowany: Jul 2012
Postów: 58
@KowalX: Dzięki, wobec tego <1g/dzień. Chodzi mi o bioflawonodiy (naturalne subst. fitochemiczne), które podobno usprawniają przyswajalność kwasu L-askorbinowego.

@KeNiO: Obiecuję poprawę odnośnie nowych tematów. Jeśli chodzi o dział, to nie wydaje mi się, że to jest temat pod suple, bo kwas L-askorbinowy i mleczan Mg są składnikiem diety (możemy mówić w uproszczeniu wit. C i Mg). Sposób ich podawania, wchłanianie itd. uznałem jako "żywienie" a nie "który lepszy do kupienia".

@jumpman: Jestem ciekawy czy poczujesz efekty. Rozumiem, że robisz kąpiele na mleczanie nie chlorku?
__________________
__only fools don't fear__
  Odpowiedź z Cytatem
stare 26-09-13, 21:06   #10
KowalX
Jaszczomp BF
 
Avatar KowalX
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Postów: 9,614
Cytat:
Napisał lbj Zobacz post
@KowalX: Dzięki, wobec tego <1g/dzień. Chodzi mi o bioflawonodiy (naturalne subst. fitochemiczne), które podobno usprawniają przyswajalność kwasu L-askorbinowego.
Nie musisz koniecznie łączyć z cytrusami. Sybstancji takich jest dużo w różnych roślinach. Flawonoidy występują również choćby w kaszy gryczanej np. rutyna. Zresztą i w wielu innych produktach. "Bioflawonoidy" to jakieś określenie marketingowe. Do suplementów w całodziennym spożyciu należy wliczyć również witaminy z produktów.

Ostatnio edytowane przez KowalX ; 26-09-13 o 21:09.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 26-09-13, 21:44   #11
jumpman
Żagiel
 
Zarejestrowany: Apr 2013
Postów: 89
@lbj: ja mam chlorek właśnie
  Odpowiedź z Cytatem
stare 27-09-13, 07:26   #12
KeNiO
Jaszczomp BF
 
Avatar KeNiO
 
Zarejestrowany: Feb 2012
Postów: 5,562
jedzcie gorzką czekoladę
tam jest mnóstwo flawonoli oraz magnezu i potasu
Cytat:
Gorzka czekolada zawiera więcej ochronnych przeciwutleniaczy niż owoce i znacznie więcej polifenoli oraz flawonoli niż soki owocowe. Polifenole i flawonole to przeciwutleniacze – substancje, które neutralizują wolne rodniki odpowiedzialne za starzenie się i rozwój chorób. Dowiedziono, że spożywanie przeciwutleniaczy wyraźnie zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwory, miażdżycę, cukrzycę, alergie. Polifenole szczególnie skutecznie chronią mózg (zapobiegając demencji, chorobie Alzheimera czy Parkinsona) oraz oczy, zabezpieczając przed zaćmą, zwyrodnieniem plamki żółtej i innymi chorobami okulistycznymi.

O tym, jak ważnym elementem diety powinna być dobra, gorzka czekolada, świadczą liczby:
- 100 g gorzkiej to aż 228 mg magnezu (100 g banana to tylko 27 mg tego pierwiastka),
- 715 mg potasu (w pomidorach zaledwie 282 mg),
- 11 g błonnika (w kaszy gryczanej – niespełna 6 g).

Gorzka czekolada ma także niski indeks glikemiczny, a więc po jej zjedzeniu stężenie glukozy we krwi rośnie wolno, a nie gwałtownie, jak po pokarmach i napojach bogatych w cukry proste. Ponadto zawiera duże ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych, które obniżają poziom LDL, tzw. złego cholesterolu.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 27-09-13, 08:56   #13
jumpman
Żagiel
 
Zarejestrowany: Apr 2013
Postów: 89
gorzką jem - zdecydowanie za dużo nie mogę tego sobie tlumaczyć minerałami bo bęben rośnie. porobiłem zapasy w promocji i teraz żrę bez opamiętania

wczoraj wziałem ten magnez i wit C i 3 razy w nocy się wybudzałem :/
poszedł jeszcze cynk, którego dawno nie brałem, ale z tym bym tego raczej nie łączył bo ostatnio nic takiego nie powodował - przynajmniej brany solo czy z aptecznym magnezem.
być może przesadziłem z dawką, tym bardziej, że to był pierwszy raz.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 27-09-13, 15:25   #14
lbj
Żagiel
 
Avatar lbj
 
Zarejestrowany: Jul 2012
Postów: 58
Czyli de facto 100g gorzkiej, łyknąć 1 Magnesol np. a resztę pozostawić diecie.

Kwas też można sobie podarować, tylko wybrać jakiś lek z apteki na kwasie L-ask. o najmniejszej zawartości dodatków do tego kiwi i styka.
__________________
__only fools don't fear__
  Odpowiedź z Cytatem
stare 27-09-13, 17:28   #15
KowalX
Jaszczomp BF
 
Avatar KowalX
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Postów: 9,614
Cytat:
Napisał jumpman Zobacz post
gorzką jem - zdecydowanie za dużo nie mogę tego sobie tlumaczyć minerałami bo bęben rośnie. porobiłem zapasy w promocji i teraz żrę bez opamiętania

wczoraj wziałem ten magnez i wit C i 3 razy w nocy się wybudzałem :/
poszedł jeszcze cynk, którego dawno nie brałem, ale z tym bym tego raczej nie łączył bo ostatnio nic takiego nie powodował - przynajmniej brany solo czy z aptecznym magnezem.
być może przesadziłem z dawką, tym bardziej, że to był pierwszy raz.
A jaki masz powód, by łykać te preparaty?

Ostatnio edytowane przez KowalX ; 27-09-13 o 17:28.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Skocz do Forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:17.

 

Powered by vBulletin® Version 3.7.2
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Copyright Body-Factory.pl
A vBSkinworks Design

 


Hurtownia Odżywek


Dzisiaj polecamy




Fight24.pl


SDW.PL - Sport Dla Wszystkich
Gladio fight club