Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: Czerwone ziemniaki

  1. #1
    Zwierzokoks Awatar Adame90000
    Dołączył
    Jan 2010
    Lokalizacja
    Siedmiomilowy las
    Postów
    4 143

    Czerwone ziemniaki

    Witam, macie jakieś informacje na temat "czerwonych ziemniaków"? IG? Ostatnio widziałem w sklepie parę razy, zaznaczam ze nie chodzi mi o bataty.

  2. Szukasz odpowiedniej odżywki?

  3. #2
    Jeżeli chodzi o wartości odżywcze ziemniaków czerwonych to surowe prezentują się tak:

    http://nutritiondata.self.com/facts/...roducts/2549/2

    a pieczone:

    http://nutritiondata.self.com/facts/...roducts/2552/2

    W zależności od sposobu przygotowania IG, GL nie odbiegają znacząco od młodych ziemniaków w jasnej skórce ale wartości odżywcze surowych, czerwonych ziemniaków są oceniane wyżej. Jest sporo ciekawych przepisów, zwłaszcza na sałatki z czerwonych ziemniaków.
    Słusznie zauważyłeś, że należy rozróżniać bataty od czerwonych ziemniaków mimo, że ich kolory bywają czasem podobne. To dwa różne źródła pokarmowe (zwłaszcza, ze bataty są "słodkie").
    Ostatnio edytowane przez Solv ; 12-01-11 o 10:27

  4. #3
    Ok, Solv, zatem prozaiczne pytanie - czerwone ziemniaki - czy warto ?

    Wciagam ostatnio non-stop bataty, ale ze względów finansowych z chęcią od czasu do czasu zapodałbym czerwone ziemniaczki - WARTO ?

  5. #4
    Jasne,że warto.

  6. #5
    AzAzElKK: Każde urozmaicenie kompozycji diety to szansa na wzbogacenie jej o składniki, których z rożnych przyczyn może nam brakować. Dobrze, że umieszczasz w jadłospisie bataty, które są wartościowym źródłem pokarmowym. Nie ma też przeciwwskazań, by zamiennie wkomponować w menu ziemniaki czerwone, czy nawet "białe" (pieczone, gotowane w mundurkach itp.). Wielu trenujących często ogranicza spojrzenie na dietę do bilansu protein, węglowodanów i tłuszczów zapominając oprócz tego, że żywność to nie tylko różne aminokwasy, cukrowce i kwasy tłuszczowe a także minerały, witaminy, substancje przeciwzapalne, antyutleniacze...Wszystko to nie jest obojętne dla naszego zdrowia i życia. Podsumowując - na pewno warto.
    Ostatnio edytowane przez Solv ; 05-02-11 o 14:43

  7. #6
    Ok, dzięki za odp. Chodzi mi jednak o typowo kulturystyczne podejście..
    Czy czerwone będą dobrym źródłem węgli, np. zamiast od czasu do czasu ryżu basmati.. ?
    Czy przegrywają z nim zdecydowanie.. ?

  8. #7
    Jak najbardziej - także przy typowo pragmatycznym podejściu wykorzystując ziemniaki/ryż itd jako węglowodanowe "paliwo" jedzenie zamiennie ryżu, ziemniaków, kasz itd jest dobrym rozwiązaniem (chociażby z uwagi na kwestie finansowe, czy unikanie monotonii smaku niektórych potraw ).
    Ostatnio edytowane przez Solv ; 05-02-11 o 14:44

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  

Dołącz do nas na FB

Partnerzy

MMA odzywki sklep plany treningowe