Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Izolat białka serwatkowego przyspiesza regenerację siły po treningu oporowym

  1. #1

    Izolat białka serwatkowego przyspiesza regenerację siły po treningu oporowym

    Whey protein isolate attenuates strength decline after eccentrically-induced muscle damage in healthy individuals

    Matthew B Cooke email, Emma Rybalka email, Christos G Stathis email, Paul J Cribb email and Alan Hayes email

    Journal of the International Society of Sports Nutrition 2010, 7:30doi:10.1186/1550-2783-7-30
    Published: 22 September 2010


    Abstrakt: We examined the effects of short-term consumption of whey protein isolate on muscle proteins and force recovery after eccentrically-induced muscle damage in healthy individuals.
    Methods

    Seventeen untrained male participants (23 +/- 5 yr, 180 +/- 6 cm, 80 +/- 11 kg) were randomly separated into two supplement groups: i) whey protein isolate (WPH; n=9); or ii) carbohydrate (CHO; n=8). Participants consumed 1.5 g/kg.bw/day supplement (~30 g consumed immediately, and then once with breakfast, lunch, in the afternoon and after the evening meal) for a period of 14 days following a unilateral eccentric contraction-based resistance exercise session, consisting of 4 sets of 10 repetitions at 120% of maximum voluntary contraction on the leg press, leg extension and leg flexion exercise machine. Plasma creatine kinase and lactate dehydrogenase (LDH) levels were assessed as blood markers of muscle damage. Muscle strength was examined by voluntary isokinetic knee extension using a Cybex dynamometer. Data were analyzed using repeated measures ANOVA with an alpha of 0.05.
    Results

    Isometric knee extension strength was significantly higher following WPH supplementation 3 (P<0.05) and 7 (P<0.01) days into recovery from exercise-induced muscle damage compared to CHO supplementation. In addition, strong tendencies for higher isokinetic forces (extension and flexion) were observed during the recovery period following WPH supplementation, with knee extension strength being significantly greater (P<0.05) after 7 days recovery. Plasma LDH levels tended to be lower (P=0.06) in the WPH supplemented group during recovery.
    Conclusions

    The major finding of this investigation was that whey protein isolate supplementation attenuated the impairment in isometric and isokinetic muscle forces during recovery from exercise-induced muscle injury.

    Wykresy: http://www.jissn.com/content/pdf/1550-2783-7-30.pdf

    Źródło: http://www.jissn.com/content/7/1/30

  2. Szukasz odpowiedniej odżywki?

  3. #2
    Zwierzokoks Awatar Krisss_zaw
    Dołączył
    Apr 2009
    Lokalizacja
    Bydgoszcz/TRŃ
    Postów
    4 536
    szkoda że nie zrobili porównania z WPC. %(

  4. #3
    Sztywny Pal Azji Awatar Cobra
    Dołączył
    Sep 2008
    Lokalizacja
    Śląsk
    Postów
    2 276
    Krisss_zaw powinno być bez różnicy

  5. #4
    Fakt, takie zestawienie byłoby znacznie ciekawsze (pewnie byłoby tak, jak napisał Cobra). Zobaczymy co wyniknie z pełnej treści tej publikacji (powinna być niebawem dostępna). Najistotniejszy wniosek jaki płynie z abstraktu i wykresów zmiennych to ustalenie, że suplementacja izolatem białka serwatkowego przyspiesza regenerację siły bardziej, niż węglowodany.
    Ostatnio edytowane przez Solv ; 28-09-10 o 16:18

  6. #5
    Można powiedzieć, że jest to kolejne badanie dotyczące regeneracji powysiłkowej, gdzie porównywano wpływ białek do węglowodanów. Niestety w niewielu badaniach próbowano porównać wpływ różnych białek, a także samych białek w porównaniu do węglowodanów i białek.
    Interesuje Cię współpraca indywidualna?

    Chcesz zmniejszyć poziom tkanki tłuszczowej, zwiększyć masę mięśniową oraz poprawić aspekty zdrowotne?

    Napisz do mnie: lukasz.kowalski@180rekompozycja.pl

    Opinie: http://180rekompozycja.pl/opinie

    Konto FB: https://www.facebook.com/180rekompozycja

  7. #6
    Takie założenia interesowałyby nas najbardziej (mamy chyba tylko jedno tego typu badanie wklejone w dziale) - w końcu bywa to główną osią sporu (przynajmniej na B-F czy SFD) w temacie suplementacji przed i po treningu oporowym. No, może jeszcze konieczność/brak konieczności uzupełniania glikogenu mięśniowego po ćwiczeniach na siłowni.

  8. #7
    Słusznie, że zamieściłeś wyniki tego badania. Ubolewam jedynie nad tym, że na odpowiedzi na inne ciekawe pytania odnośnie suplementacji okołotreningowej będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.
    Interesuje Cię współpraca indywidualna?

    Chcesz zmniejszyć poziom tkanki tłuszczowej, zwiększyć masę mięśniową oraz poprawić aspekty zdrowotne?

    Napisz do mnie: lukasz.kowalski@180rekompozycja.pl

    Opinie: http://180rekompozycja.pl/opinie

    Konto FB: https://www.facebook.com/180rekompozycja

  9. #8
    Liczę, że tego doczekam Generalnie staram się zamieszczać odnośniki do wyników badań, które są chronologicznie nowe. Nie zawsze są to przełomowe ustalenia, czasem tylko potwierdzenie wcześniejszych ustaleń naukowych. Zawsze jest to jednak okazja do konfrontacji tych "nowych wyników" ze starszymi pracami

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  

Dołącz do nas na FB

Partnerzy

MMA odzywki sklep plany treningowe