Body-Factory.pl

Body-Factory.pl (http://www.body-factory.pl/index.php)
-   Żywienie (http://www.body-factory.pl/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Dieta ketogeniczna (http://www.body-factory.pl/showthread.php?t=8023)

Spetz 14-02-11 21:54

Dieta ketogeniczna
 
Witam
Mam następujące pytania odnośnie tej diety.
Mam dość szybki metabolizm, obecnie spożywam ~450g WW (85kg) ale zastanawiam się nad dietą ketogeniczną na redukcji. Z jednej strony słyszałem wiele superlatyw, z drugiej trochę się obawiam braku węgli.
Pierwsze pytanie brzmi: zakładając, że zacznę redukcję w kwietniu, jak przejść na ckd? Ścinać 50-100g ww tygodniowo aż dojdę do 0, czy można to zrobić w szybszy sposób?
Co jaki czas robić ładowania?

Drugie pytanie:
Czy można bez problemu wykonywać treningi interwałowe? Po prostu lubię ten wysiłek, daje ostro popalić i jest skuteczny o czym przekonałem się rok temu :) Obawiam się, że właśnie brak ww podczas HIIT może spowodować "popalenie mięśni". Oczywiście stacjonarne aero też zamierzam wykonywać ale nie w astronomicznych ilościach. Preferuję treningi interwałowe oraz sprinterskie (no i wiadomo siłownia).

Co do samej diety, rozpiska wg Radka Słodkiewicza lub Dave Palumbo (prawie identyczne, jak coś to mogę wkleić). Suple raczej standardowe: myślę o 3x5g leucyny dziennie, izolat w ciągu dnia/po treningu, omega-3, witaminy, jakiś spalacz, może kreatyna itp.

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

chacarron 14-02-11 22:36

wg. mnie zacznij ścinać węgle jak waga zacznie stać w miejscu, a co do interwałów wykonuj śmiało, tylko sporo BCAA około treningowo i bedzie ok

Spetz 14-02-11 22:38

Rok temu też ścinałem ww, aż w pewnym momencie ściąłem za bardzo i niestety trochę popaliłem. Dlatego myślę albo o całkowitej rezygnacji z ww w pewnym momencie i wskoczenie na ckd albo trzymaniu 100-200g ww. Chyba żeby spróbować tkd?

Adame90000 15-02-11 07:10

interwal na ketozie %-) chyba ze po ładowaniu lekki. z 450g węgli jak wejdziesz na ketozę, to zbyt duży szok. Stopniowo ucinaj, piszesz ze masz szybki metabolizm, to jaki sens robić ketozę?

BzykuDG 15-02-11 07:25

Dokładnie stopniowo obcinaj ww. Ze 150g ja osobiście mogę obciąć od razu do 0. Pierwszy tydzień jest słaby, ale potem już git.

Co do interwałów i HIIT na CKD to nie widzę żadnego problemu, Wykonywałem Stubborn Fat Protocol 2.0 w ketozie przez 2 miesiące 3 razy w tygodniu. Jak wyszło sam widziałeś ;)

Clever 15-02-11 08:35

Niektórzy specjaliści żywieniowi (np.dr.Lyle McDonald,dr Greg Ellis, dr DiPasquale) zalecają zastosowanie tzw. 'fazy wprowadzającej' do diet tłuszczowych, trwającą 2tyg. (Obcięcie węgli do 20g/dzień)

Ma ona na celu wprowadzenie w ketozę 'przestawienie' organizm na czerpanie energii z ciał ketonowych a nie z glukozy.

Pierwsze dni na LC ciężkie, ale jak się już przyzwyczaisz to jest lux.


Jeżeli planujesz zasadniczą redukcję na CKD na kwiecień, to teraz obcinaj co tydzień węgle, obserwuj organizm, zobaczysz jak reagujesz na zmniejszone ww

HIIT początkowo na LC może być duużym wyzwaniem ale to tez od organizmu zależy, jak będzie się adoptował do niskich węgli.

BTW do 0gr węgli raczej nie dojdziesz,Technicznie to jest wręcz niemożliwe, bo większość produktów zawiera chociażby śladowe ilości WW ;)

Spetz 15-02-11 08:52

Dzięki za info. Zacząć redukcję planuję w okolicach kwietnia, więc właśnie dopiero wtedy rozpocząłbym ścinać ww. Co do LC i HIIT to nie było większych problemów, tylko po prostu <100g WW doprowadziło do zbyt szybkiej utraty masy.
Dlatego zastanawiam się albo nad ckd, albo nad redukcją z ww tylko tak jak wspomniałem w okolicach minimum 2g/kgmc. Ogólnie ckd to jest taki lekki strach przed nieznanym.

Wiem, że 0g ww jest nie do osiągnięcia, nie miałem dokładnie tego na myśli %-) Tylko te <20/30g, które jest wymagane do ketozy.

Co do pytania wyżej o metabolizmie, chodzi mi o to, że nie wiem czy z węglami uda mi się wyciąć bardzo mocno (zważ na to, że nie będę ładował propa i robił aerobów na czczo :k:).

Clever 15-02-11 09:04

Cytat:

Co do LC i HIIT to nie było większych problemów, tylko po prostu <100g WW doprowadziło do zbyt szybkiej utraty masy.
Na dietach tłuszczowych to wygląda trochę inaczej.
Pamiętaj, że ketony w dużym stopniu pomagają chronić mięso.
To właśnie one są tym 'ulubionym' paliwem mięśni, a ich obecność spowalnia degradacje białka i podnosi poziom jego syntezy.

Nie znaczy to, że można zapomnieć o zjawisku zwanym katabolizmem, ale przy odpowiednio dobranych proporcjach B/T/W i rozsądnym żywieniu okołotreningowym HIIT na pewno nie zaszkodzi mięśniom.

Ethen 15-02-11 10:03

I pamiętaj o błonniku ;] Bez ciężko będziesz miał w ubikacji ;D

Spetz 15-02-11 10:13

Właśnie chodzi mi o to, czy np. ketony zostaną zużyte podczas interwałów podobnie jak ww aby zapobiec spadkowi mięsa :)

Co do błonnika - jasna sprawa. Warzywa, otręby, płatki owsiane itp.

KowalX 17-02-11 18:50

Może obniż znacznie węgle ,ale nie by wprowadzać się w stan ketozy nie będziesz musiał się martwić. Po co się nadmiernie zakwaszać.

Solv 18-02-11 11:19

Cytat:

Napisał clever_eva (Post 274480)
Na dietach tłuszczowych to wygląda trochę inaczej.
Pamiętaj, że ketony w dużym stopniu pomagają chronić mięso.
To właśnie one są tym 'ulubionym' paliwem mięśni, a ich obecność spowalnia degradacje białka i podnosi poziom jego syntezy.

Nie znaczy to, że można zapomnieć o zjawisku zwanym katabolizmem, ale przy odpowiednio dobranych proporcjach B/T/W i rozsądnym żywieniu okołotreningowym HIIT na pewno nie zaszkodzi mięśniom.

Spetz: W tym kontekście szczególnie zaakcentowałbym drugą część wypowiedzi clever_evy. Trzeba mieć na uwadze, że ciała ketonowe stają się odpowiednią "ochroną" mięśni po około 2 tygodniach trwania stanu ketozy, kiedy mózg przestawi się na tryb "zasilania nimi" w 3/4 w odniesieniu do glukozy. Przez ten czas szczególnie istotna staje się odpowiednia podaż protein. W tym kontekście uzasadniona jest sugestia KowalaX, że może warto rozważyć dietę niskowęglowodanową bez wchodzenia w stan ketozy, który nie jest warunkiem koniecznym do redukcji wagi w tego typu dietach.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:27.

Powered by vBulletin® Version 3.7.2
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin

Copyright Body-Factory.pl